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Improving customer experience with easy, secure remote transactions

Grâce à l’équipe de la solution de signature électronique eZign, un centre local pour le développement des entreprises a pu continuer de servir sa clientèle et de stimuler l’économie locale en plein cœur de la pandémie de COVID-19. Aujourd’hui, les signatures électroniques sont un élément clé de ses activités.

Un coup de pouce aux entreprises locales

Le Centre local de développement Beauharnois-Salaberry (CLD) est le centre local de développement des entreprises de la MRC de Beauharnois–Salaberry, situé à quelques kilomètres au sud-ouest de l’île de Montréal. Le CLD est un organisme sans but lucratif qui offre des services gratuits d’aide aux entreprises et aide et encadre les entrepreneurs qui souhaitent se lancer en affaires et les propriétaires qui désirent prendre de l’expansion ou planifier la relève. Il aide également à administrer les programmes d’aide financière aux entreprises pour investir là où c’est nécessaire pour stimuler le commerce local.

Un choc pour le système

Comme vous pouvez l’imaginer, de nombreuses entreprises ont eu besoin d’un coup main, financier ou autre, en raison de la pandémie de COVID-19. Or, le CLD, bien que sollicité plus que jamais, a dû fermer son bureau et envoyer ses employés en télétravail pour assurer leur propre sécurité et celle des clients. Le centre a été chargé d’administrer un fonds d’urgence COVID visant à aider les entreprises locales à garder la tête hors de l’eau pendant la crise. Bref, le centre ne pouvait envisager de fermer totalement ses portes.

“By making remote transactions easy and secure, we can provide better service to our customers and make our receptionists’ lives a whole lot easier. From an operational standpoint, eZsign lets us communicate more efficiently with our customers.”

 

GVMI had already been using eZsign for two years before confronting the COVID-19 pandemic. When restrictions went into effect in 2020 and other businesses were scrambling to find the tools they needed to stay open, GVMI already had an efficient way to gather customer signatures and payment information remotely, allowing them to work (almost) as usual. “Honestly, we were lucky that we already had this payment method because we could send customers everything, and they could pay deposits and sign treatment authorizations from their cars,” said Natalie Talbot, General Manager at Centre vétérinaire Laval. “This is a lot safer for our employees and easier for everyone, because we don’t have to interact face to face with owners, just our patients.”

Better workflow, better service

GVMI has been very pleased with eZsign. “It’s a solution that could be easily adapted to other animal hospitals and other businesses in general,” confirmed Alary. With the eZsign API and Moneris payment integration, GVMI’s operations are simpler, more secure, and more streamlined. More reliable payments mean better service for their customers and patients and a better bottom line for the group.

If you’re ready to add e-signatures to your business process, let us show you what eZsign can do. Sign up for our free 10-day Individual trial or contact our team to discuss how we can serve your Enterprise e-signature and payment capture needs.